Masáže

Masáž je najstarším liečebným prostriedkom. Jej hlavným cieľom je priaznivo ovplyvniť chorobný proces, odstrániť následky zranenia a telesnú únavu. Pri masáži mechanicky pôsobíme pomocou masérskych hmatov na svaly, nervy a cievy a môžeme významne ovplyvniť proces liečenia chorých. Masáž by preto mala byť súčasťou komplexnej liečby. Má na telo i na myseľ blahodarné účinky. Zlepšuje cirkuláciu krvi, rozprúdi krvný obeh, a tým napomáha odbúravaniu odpadových látok a zároveň sa zlepšuje výživa tkanív. Masáž je vhodná v prevencii, pomáha upevňovať zdravie a zmierňuje utrpenie.

Tehotenská masáž

V tehotenstve má masáž v prvom rade relaxačné a antistresové účinky. Nemenej dôležitý účinok je úľava od bolesti a obnova správnej funkcie metabolizmu. Masáž na ženu v tehotenstve môže pôsobiť veľmi uvoľňujúco, upokojujúco. Pri pocite ťažkých nôh spôsobuje odľahčenie, zbavuje bolesti, odľahčuje aj chrbticu a uvoľňuje celkové napätie. Priaznivo pôsobí proti opuchom. Má pozitívny vplyv aj na imunitu a dobrú náladu. Masáž v tehotenstve nesmie spôsobovať bolesť, aby nedošlo k uvoľneniu hormónu oxytocín, ktorý je spúšťačom pôrodu. Ďalej sa vyhýbame silnejšiemu prekrveniu driekovej oblasti.

Terapeutická masáž

Terapeutickej masáži u nás, v iBen Fyzioterapii, predchádza vyšetrenie. Samotnú masáž prispôsobujeme potrebám klienta a výsledkom získaným z vyšetrenia. Pri masáži podľa potreby využívame mäkké techniky, lávové kamene, či banky a masáž môžeme doplniť aj vhodnými cvikmi.

Relaxačná masáž

Je príjemná nebolestivá masáž s relaxačnou hudbou (muzikoterapia) doplnená príjemnou vôňou (arómaterapia). Cieľom relaxačnej masáže je jemnými hmatmi uvoľniť telo i myseľ, zbaviť vás stresu a dosiahnuť celkové upokojenie.

Manuálna lymfodrenáž celého tela/ tváre

Manuálna lymfodrenáž je veľmi jemná a pomalá technika s presnou postupnosťou hmatov jemným tlakom, ktorým ovplyvňujeme podkožie a posúvame lymfu v lymfatických cievach, uložených v podkoží, smerom k lymfatickým uzlinám, a tým dochádza k vyplavovaniu toxických látok z tela. Preto je dôležitý zvýšený príjem tekutín, najlepšie čistej vody.